שאלות נפוצות בנושא מחשבים ניידים

מה עושים במקרה של תקלות במקלדת?

המקלדת היא חלק עדין במחשב הנייד. שימוש לא נכון עלול לגרום למקשים שבורים. אם פניתם לעזרה מייד לאחר שבירת המקש, כאשר מנגנון המקש שנמצא מתחתיו והמקש עצמו לא נפגעו, התיקון יהיה פשוט ויימשך מספר דקות. אם התקלה חמורה יותר, תוחלף המקלדת כולה. החלפת מקלדת מתבצעת גם במקרה של שפיכת נוזלים על המחשב הנייד.

מה עושים אם הכונן הקשיח (הארד דיסק) קרס?

הכונן הקשיח הוא החלק העדין ביותר במחשב הנייד. המנעו מטלטול המחשב הנייד והיזהרו ממכות ונפילות, במיוחד בזמן שהמחשב פועל, שעלולות לגרום לאיבוד המידע האישי, לעיתים ללא אפשרות שחזור. במעבדה שלנו ניתן להחליף כונן קשיח ולבצע שחזור של מידע אבוד.

מה עושים במקרה של חיבורי USB שבורים\תקולים?

הקפידו לחבר מכשירים בעלי חיבור USB בזהירות כדי למנוע שברים. תיקון שבר יכלול החלפת החיבור עצמו במקרה הטוב או החלפת ערכת שבבים "גשר דרומי" המנהלת את פעולת הציוד ההיקפי (מקלדת, עכבר, מצלמה ועוד) במקרה הרע.

המחשב שלי מתחמם בצורה חריגה, מה עושים?

הסיבה העיקרית להתחממות יתר של המחשב הנייד היא שימוש לא נכון. חשוב לדעת שאסור להניח מחשב נייד פועל על משטח רך כמו ספה, שמיכה וכד'.
המאוורר הפנימי, שמיועד לקירור המחשב הנייד, שואב אוויר קר מפתחים שנמצאים בתחתית המחשב, ומוציא אוויר חם מפתחים שנמצאים מאחורי המחשב או בצידו. אם הפתחים הללו חסומים, המחשב מתחיל להתחמם עד שבסופו של דבר נוצרות תקלות במערכת השבבים האחראית לפעולה התקינה של המחשב (החלקים הראשונים שנפגעים במקרה של התחממות הם כרטיס המסך ו"גשר צפוני"). בדרך כלל התקלה באה לידי ביטוי בכך שלא מופיעה תמונה מלאה על גבי המסך, לעיתים לא מופיעה התמונה כלל. התיקון, במקרים כאלו, יהיה יקר. בדרך כלל התיקון יכלול החלפת ערכת השבבים של כרטיס המסך ולעתים רחוקות, נדרשת החלפת לוח האם כולו.

מה עושים במקרה של מסך סדוק?

בדרך כלל ישנן שתי סיבות להיווצרות עיוותי תמונה\שברים\סדקים על מסך המחשב הנייד: הסיבה הראשונה היא רשלנות פשוטה, למשל סגירת המחשב הנייד כאשר ישנם חפצים על המקלדת, הסיבה השנייה היא נפוצה יותר – פתיחת המחשב הנייד עם יד אחת.
המסך מחובר למחשב בשני צירים, כאשר תמיד מרימים את המסך רק בצד אחד, מופעל יותר לחץ על אחד מהצירים ולאחר זמן מה הוא נחלש והמסך מתעקם עד להופעת סדקים או עיוותים, ובמקרה הגרוע – שבר. לסיכום, מומלץ תמיד להרים את המסך מהאמצע, או בעזרת שתי ידיים.

אני מחבר את המטען של המחשב הנייד לשקע, אבל הוא לא נטען, מה עושים?

ספק כוח לא תקין מהווה סיבה עיקרית לתקלות במחשב הנייד. לפעמים נדרשת החלפה פשוטה של חלקים קטנים – כמו דיודות, קבלים (capacitors) או נגדים (resistors), אך לעתים קרובות, התקלה היא בערכת השבבים של המעגל החשמלי.
שמרו על תקינות החיבורים של ספק הכוח ושקע הטעינה במחשב הנייד. אם אתם שמים לב שזרם הטעינה מפסיק או מפסיק וחוזר, אין טעם לחכות – זרימת מתח לא תקינה עלולה לפגום בלוח האם, מה שייקר את התיקון משמעותית.

נשפך לי נוזל על המחשב, מה עושים?

יותר מ-60 אחוזים מהתקלות במחשב הנייד מתרחשות כתוצאה משפיכת נוזלים. הקפידו להרחיק את המחשב הנייד מכוסות שתייה, בעיקר שתייה מתוקה כמו קפה, תה או מיצים. במקרה כזה, יש לנתק את המחשב מהחשמל ולהסיר את הסוללה. אם אינכם בעלי ידע מקצועי בתיקון מחשבים, אל תנסו לפרק את המחשב הנייד על מנת להימנע מתקלות נוספות כמו צירי פתיחה שבורים, כבלים קרועים,לוחות פגומים, פלסטיקה פגומה ועוד שיגרמו לעלייה במחיר התיקון. כמו כן, המנעו מייבוש המחשב בעזרת פן או מכשיר חימום אחר. השימוש במכשירים כאלו עלול לגרום לנזקים ושינוי צורה של חלקי פלסטיק במחשב הנייד.

לסיכום, שמרו על המחשב הנייד שלכם, אך אם בכל זאת קרתה תקלה – ברוכים הבאים! המעבדה שלנו משרתת גם לקוחות פרטיים וגם חברות. זכרו: במחשבים ניידים – אין "טוטאל לוס", תמיד אפשר לתקן. ברוב המקרים (על פי זמינות חלקים נדרשים) אנו מציעים שירות נוסף – "תיקון דחוף".