בעיות נפוצות במסכי LCD

בעיות נפוצות במסכי LCD

ניסיון רב עם מסכים מאפשר לנו לאבחן תקלות רבות על ידי בדיקה חיצונית בלבד. אנו רוצים לחלוק איתכם את הידע שרכשנו במהלך השנים ובו זמנית ללמד אתכם כיצד לאבחן נכון תקלות.

מסך תקין

ובכן, אין צורך להסביר מה הוא מסך תקין אבל בכל זאת נציין: התמונה תקינה, אין עיוות של צבעים, נורה כחולה דולקת ומראה שהמסך פעיל, לחצני התפריט עובדים.

אם אתם קוראים את הטקסט הזה – המסך שלכם תקין.

בדרך אגב, אם מתישהו המסך שלכם לא יהיה תקין, לא תוכלו להכנס לאתר שלנו. לכן כדאי לרשום את פרטי ההתקשרות והכתובת שלנו כבר עכשיו.

מסך לא נדלק

המסך לא נדלק כלל, באופן סופי. התמונה לא מופיעה ולא נראית, נורת האינדיקציה אינה נדלקת.

בעיה אחרת היא כאשר המסך לא דולק אבל נורת האינדיקציה מהבהבת. נראה כאילו המסך רוצה להידלק אבל הוא אינו יכול – זה באמת המצב.

בד"כ הבעיה תהיה בספק הכוח של המסך, הוא לא מייצר את המתח הנדרש להדלקת המסך.

התאורה האחורית אינה דולקת

סימן ברור של תקלה בתאורה האחורית הוא כאשר התמונה בקושי נראית. לעיתים תכופות על מנת לראות את התקלה יש לשנות את נקודת המבט. בזמן התקלה, פעולות אחרות של המסך הן תקינות: נורת האינדיקציה דולקת, ניתן להדליק ולכבות את המסך, ניתן להגיע לתפריט והוא פעיל.

ייתכן שהבעיה היא בנורות עצמן, או במנגנון הפעלתן, אך הנורות מחוברות לספק הכוח, לכן לא ניתן לקבוע באופן וודאי את מקור הבעיה.

תאורה אדומה

המסך עובד, התמונה נראית, אבל חלק מהמסך (החלק העליון או התחתון, או כל המסך) מקבל גוון אדום שנראה חזק במיוחד על רקע לבן. לעיתים קרובות, יחד עם הגוון האדום ניתן לשמוע שריקה ו/או запах озона

ברוב המקרים, הבעיה היא בנורות המסך. בדרך כלל הנורות פשוט ישנות, או שאחד החיבורים לא תקין וחלק מהנורות לא מקבלות מתח ולכן לא נדלקות כראוי ואנו רואים תמונה צבעונית מדי.

פסים על המסך

תקלה מאוד לא נעימה. על המסך נמתחים פסים דקים או עבים, אופקיים או אנכיים, יכולים להיות בצבעים שונים: מצבעוניים ועד שחורים.

לרוב הבעיה היא במטריצה, או ליתר דיוק – בלולאות. הלולאות מודבקות למטריצה מצד אחד, ומצידן השני – ללוח היוצר את התמונה. התקלה מאוד לא נעימה כיוון שלא ניתן לתקן את הלולאות הללו והפתרון היחיד הוא החלפת המטריצה, ועלות החלפת המטריצה היא כמעט כמו מחיר מסך חדש.

תפקוד לא אופטימלי

לאחר שימוש של זמן מה במחשב (או לפעמים מיד), יכולה להופיע הודעת שגיאה שאומרת שהתצוגה פועלת במצב לא אופטימלי, במצב כזה שינוי הרזולוציה לא יעזור.

הבעיה מתרחשת לרוב בדגמי סמסונג 710n, 710v, 713n, 913n. אם אתם הבעלים השמחים של בעיה שכזו אז אין צורך בשינוי או עדכון הדרייברים של המסך, התקנה מחדש של windows או הורדת הגרסה האחרונה של הכרטיס הגרפי. כל אלו לא יעזרו, הבעיה במסך עצמו.

לתשומת לבכם, על מנת להבין את מקור הבעיה יש לאבחן אותה בצורה נכונה. הבעיות הנפוצות שכתובות כאן הינן רק אוסף תקלות סבירות, אבל תמיד ישנם יוצאים מן הכלל.